Zaměřujeme se na reálný život a reálné situace, klademe důraz na společenství rodin. Dáváme dětem příležitost poznávat svět kolem sebe prostřednictvím spontánního objevování a hry, která je jejich základní potřebou. Snažíme se je inspirovat a podněcovat k objevování, řídíme se však jejich vlastní iniciativou a zájmem o různé činnosti. Usilujeme o to, aby se děti rozvíjely všestranně – po stránce fyzické, emocionální, sociální, vědomostní i kulturní.
Nemáme učitele, ale průvodce
Pedagog je u nás chápán jako autorita ve smyslu vyzrálé osobnosti, která respektuje, že každé dítě má právo být jiné. Je dítěti především partnerem, pomocníkem a průvodcem na jeho cestě k poznávání.
Co nás inspiruje?
✔  program Začít spolu
✔  waldorfská pedagogika
✔  škola Montessori
✔  přírodní pedagogika
✔  badatelské učení
✔  filozofování s dětmi
✔  nenásilná komunikace
✔  koncept Respektovat a být respektován
S pedagogickým konceptem se můžete podrobněji seznámit zde:
  Školní vzdělávací program
Co podporujeme?
U dítěte pěstujeme vědomí, že
✔  všechny těžkosti lze překonat,
✔  je silnější, přestože se momentálně cítí slabé,
✔  dokáže snášet nedostatek,
✔  umí zodpovídat za sebe i za druhé,
✔  má úctu ke svému okolí, k menším, ke stejně starým i ke starším, úctu ke všem živým stvořením,
✔  může sloužit, aniž by se ponížilo,
✔  není jen „tupým“ spotřebitelem – má také schopnost vytvářet,
✔  je pánem svého světa, ale zároveň ví, že svět podléhá pravidlům, která je potřeba respektovat.
Program je uzpůsoben ročním obdobím a aktuálnímu počasí. Při našich cestách nesledujeme jen krásy přírody, ale poznáváme také dění ve vsi a ve městě. Navštěvujeme farmy, knihovny, poštu či hasiče, nahlížíme pod ruce řemeslníkům v blízkém okolí. Do školky si zveme návštěvy, které nás mohou obohatit svými znalostmi a dovednostmi – přírodovědce, řemeslníky, hudebníky, malíře a další umělce, zkrátka každého, kdo něco umí a chce a může to předat dál.