Téměř celý letošní únor byl bílý (a snad nám tedy dle známého rčení dostatečně posílil pole),

a tak jsme mohli ve volných chvílích zapřáhnout naše „bobí spřežení“ a pokračovat ve výpravách na velký zasněžený kopec nad řekou, samozřejmě s bezpečným rovným dojezdem. Na svahu ovšem bylo nutno místy úspěšně překonat hrbolatý terén, vzniklý pravděpodobně již na podzim rozrytím trávy na louce divokými prasaty hledajícími zde něco k snědku. Komu se podařilo tento náročnější úsek ustát, mohl dojet opravdu hodně daleko.

Kromě již zmíněného kopce jsme v únoru navštívili také „Vesmír“. Prohlédli jsme si různé knihy a encyklopedie o vesmíru, povídali jsme si o hvězdách a planetách, zkusili jsme si zahrát na sluneční soustavu, dozvěděli jsme se o otáčení Země okolo své osy a obíhání planet okolo slunce, o střídání dne a noci a pravidelném opakování se ročních období. Velice nás zajímala dobrodružná cesta do vesmíru, proto jsme si vyrobili a vyzdobili velkou papírovou raketu, a kromě ní také malé raketky na brčku, které jsme silným fouknutím posílali co nejdále vzduchem. V lese jsme hráli i různé hry na rakety a nechyběla ani tématická písnička.

Po návratu z vesmírných cest zpět na Zem nás čekal týden řemesel a následně týden umění. Bohužel kvůli pandemickým opatřením jsme v letošním roce nemohli jako obvykle navštívit opravdové dílny různých řemeslníků, ani naši školku nemohli navštívit opravdoví umělci. Ale i tak jsme si tyto týdny náležitě užili. Pracovali jsme s knihou Vzácné školní obrazy-řemesla, povídali jsme si o řemeslech a povoláních obecně i o tom, jaké profese můžeme najít u našich rodičů, nebo v jakém oboru bychom chtěli pracovat v dospělosti. Některá řemesla jsme zkoušeli nakreslit, na některá jsme si zahráli. K tématu se nám skvěle hodilo i glazování keramiky.

Aby nám nebyla zima, o to se vzhledem k velkým mrazům mohlo stát, ohřívali jsme se teplem ohně nebo tancem – tančili jsme v rytmu bubnu i na vážnou hudbu. A když nám bylo horko, udělali jsme ve sněhu „andělíčka“. Do sněhu jsme také zkoušeli malovat nebo z něj vytvářet sněhové sochy. Tyto sochy jsme pak ozdobili ledovými barvami, které jsme si den předtím vyrobili, přičemž nám s touto výrobou pomohl i sám mráz. Ledové barvy jsme využili i při malování na velké bílé plátno zavěšené na hradbě školky. Také jsme zkoušeli hrát na různé hudební nástroje, nebo poznávat, jaké nástroje slyšíme v hudebních ukázkách. Při dramatizaci pohádky „Boudo budko ..“ jsme si připomněli i divadelní umění.

Poslední týden v měsíci jsem se zaměřili na školu. Povídali jsme si o tom, jak ve škole probíhá vyučování, jak to vypadá ve třídě, co je to školní aktovka a co vše obvykle obsahuje nebo jaké předměty se ve škole vyučují. Jeden z předmětů – tělocvik- jsme si rovnou na hřišti vyzkoušeli včetně nástupu, rozcvičky, a absolvování různých pohybových úkolů na jednotlivých stanovištích. S předškoláky jsme si zahráli i na zápis do školy.

Na konci měsíce nás ale zastihla nepříjemná zpráva o povinném uzavření základních i mateřských škol kvůli zhoršující se epidemiologické situaci v ČR. Doufejme, že se situace brzy zlepší a vrátka školky se znovu otevřou.